Język C# dostarcza specjalne typy, tzw. typy dopuszczające wartości puste, do których można przypisać nominalny zakres wartości oraz wartości typu null.

Dla przykładu, możemy zapisać dowolną wartość z zakresu -2,147,483,648 – 2,147,483,647 lub wartość null w zmiennej: Nullable<Int32>. Podobnie do zmiennej Nullable<bool> możemy przypisać flagę true, false lub wartość null. Dodatkowo typy puste można definiować wg. poniższej składni:
typ_danych? nazwa_zmiennej = null;
Przykład:
using System;
namespace TypyPuste
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            int? num1 = null;
            int? num2 = 45;
            double? num3 = new double?();
            double? num4 = 3.14157;
            //int num5 = null; // taka deklaracja generuje błąd
            bool? wartoscBool = new bool?();
            // Wyświetlenie wartości
            Console.WriteLine("Typy puste: {0}, {1}, {2}, {3}", num1, num2, num3, num4);
            Console.WriteLine("Typ pusty wartości logicznej: {0}", wartoscBool);
            Console.ReadLine();
            // Wynik działania programu
            //Typy puste: , 45, , 3.14157,
            //Typ pusty wartosci logicznej:
        }
    }
}

Operator porównania ??

Opeator ten używany jest z typami wartościowymi oraz referencyjnymi. Przeważnie jednak znajduje zastosowanie przy porównywaniu typów pustych.

Jeżeli wartość pierwszego argumentu jest null to operator zwraca wartość drugiego argumentu, w przeciwnim razie zwracana jest wartość pierwszego argumentu.
Przykład:
using System;
namespace TypyPuste
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            double? l1 = null;
            double? l2 = 3.14157;
            double l3;
            l3 = l1 ?? 5.34;
            Console.WriteLine("Wartość zmiennej l3: {0}", l3);
            l3 = l2 ?? l3;
            Console.WriteLine("Wartość zmiennej l3: {0}", l3);
            Console.ReadLine();
            
            // Wynik działania programu
            //Wartosc zmiennej l3: 5.34
            //Wartosc zmiennej l3: 3.14157
        }
    }
}